صندوق قرض‌الحسنه این روستا به همت بانوان بنا شد و ۸۱ نفر را یاری کرد

خانم مهدی‌زاده، از موسسان صندوق قرض‌الحسنه فاطمه‌ الزهرا در روستای خاصبان استان آذربایجان شرقی است‌. وی در گفت‌وگو با نهضت اجتماعی جوانان در خصوص فعالیت صندوق قرض‌الحسنه روستا عنوان کرد: صندوق را در سال ۱۳۹۷ تاسیس کرده و اولین وام را در سال ۱۳۹۸ پرداخت نمودیم؛ همچنین باید گفت که در ابتدا مبالغ را از یک یا دو میلیون شروع کردیم و امروزه این مقدار به مبلغ ۶ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: تا کنون موفق شدیم به ۸۱ نفر از اعضای روستا وام قرض‌الحسنه اعطا کنیم و هدف اصلی از این کار، اشتغال‌زایی در امور خیاطی، دامداری، درختکاری و برداشت زعفران بوده است.

وی عنوان کرد: پنج نفر خانم به عنوان سرگروه انتخاب شده‌اند که پول‌های مردمی و خیرین را جمع کرده و به من تحویل می‌دهند؛ من نیز این مبالغ را در حساب بانکی صندوق واریز می‌کنم و با این اقدام موفق می‌شویم تا هر شش ماه، به یک نفر وام دهیم.

مهدی‌زاده افزود: ذات اسم قرض‌الحسنه از قرآن برگرفته شده و این پول‌ها برکت خاصی دارند و می‌توانند گره از مشکلات مردم باز کنند؛ به همین منظور اگر کسی نیاز واجب و ضروری داشت، می‌توانیم در وسط ماه نیز به او وام دهیم تا مشکلش برطرف شود.

نهضت جوانان در شبکه‌های اجتماعی:

keyboard_arrow_up