دکتر، معلم و مهندس‌هایی که از دل حاشیه شهر بیرون آمدند

کارهای فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهر می‌تواند تاثیرات خوبی بر اقشار کم‌برخوردار داشته باشد و آینده و مسیر زندگی افراد را با آموزش‌های صحیح تغییر دهد.

سمیه مصاحبه اهل شهرستان دامغان واقع در استان سمنان است. وی در گفت‌وگو با نهضت اجتماعی جوانان اظهار کرد: ۱۸ سال است که در حوزه کارهای اجتماعی مشغول فعالیت هستم. فعالیت‌های ما از طریق موسسه امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود.

وی افزود: در ابتدا سرپرستی دو تن از کودکان یتیم را عهده‌دار شدم و بعد از آن، این جریان ادامه داشت و به ۷۲ بچه رسیدند. در نتیجه ۱۰ سال کار در حاشیه جنوب شهر که منطقه‌ای محروم است و چون هم انباع‌پذیر است و هم منطقه‌ای ضعیف از نظر مالی و فرهنگی است، کارهای خود را در آنجا پیش بردیم.

وی عنوان کرد: نقش اهالی در پیش‌برد اهداف موسسه بسیار خوب بود و کمک‌های بسیاری کردند؛ نیاز‌های محل به صورت نامه‌نگاری به فرمانداری و آموزش‌پرورش و استانداری انجام شد و همه مسئولین را پیگیر این منطقه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث‌های مختلف نظیر بهداشت و آموزش، ارگان‌ها را درگیر کردیم و در نهایت، ماحصل فعالیت‌های ما در ۱۰ سال اخیر، تبدیل شدن بچه‌های دیروز این منطقه، به پزشک و مهندس و معلم امروز بود که همان بچه‌ها امروز در این منطقه و در موسسه به ما کمک می‌کنند.

نهضت جوانان در شبکه‌های اجتماعی:

keyboard_arrow_up