بانوی کارآفرین: داشتن علاقه و انگیزه در مسیر زندگی، مهم‌ترین عنصر دستیابی به موفقیت است

زندگی صحنه انتخاب‌ها و فرصتی برای آزمون و خطاست؛ از این رو به دلیل تفاوت در علایق و ذهنیت افراد، انتخاب صحیح مسیر درست در زندگی، مهم‌ترین رکن دستیابی به موفقیت در کنار داشتن پشتکار است.

خانم شمیم شریفی، کارآفرین اهل شهرستان کردستان واقع در استان کردستان بوده و ۱۵ سال است که در زمینه خیاطی و تولید عروسک، مشغول به کار است. وی در گفت‌وگو با نهضت اجتماعی جوانان اظهار کرد: علاقه من از سنین پایه، دلیل اصلی روی آوردن من به شغل خیاطی بود و از همان ابتدا، به دلیل انگیزه‌ای که در این کار داشتم، به سمت‌ شغل‌های کارمندی نرفتم.

وی افزود: در سال‌های گذشته چیزهای بسیاری آموختم و علاوه بر آن با انتقال تجربیات خود به دیگران، ۵ نفر از بانوان را نیز آموزش دادم که هم‌اکنون این افراد از طریق خیاطی به خوداشتغالی و درآمد رسیده‌اند.

علم از تقاضای بازار و داشتن خلاقیت، عوامل فروش بیشتر هستند

شریفی عنوان کرد: به دلیل سلایق متفاوت افراد، آگاهی داشتن از اینکه مردم چه چیزی می‌خواهند، باعث فروش بیشتر تولیدات شما شده و علم و آگاهی از تقاضای بازار، منجر به فروش بیشتر خواهد بود؛ علاوه بر آن داشتن عنصر خلاقیت در کنار تولیدات، دیگر مشخصه‌ای است که به بهبود روند تولید کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: تولید عروسک‌ها در کنار لباس‌های بچه‌گانه ای که درست می‌کنم، درست به مانند لباس‌های تولید شده و از همان پارچه و همان رنگ با یک ست جالب از کودکان، یک نوع خلاقیت در تولید لباس بچه‌گانه بود که باعث شد علاوه بر فروش لباس‌ها، این عروسک‌ها نیز به دلیل تشابه با استایل کودکان، به فروش برسند.

این بانوی کارآفرین در انتهای سخنان خود گفت: در این کارگاه کوچک، ۳ نفر مشغول کار هستند و هدف من کارآفرینی برای بیش از ۱۰۰ نفر است؛ لذا داشتن انگیزه و کار کردن با علاقه در مسیر درست، می‌تواند موجب پیشرفت و آینده درخشان در زمینه شغل و زندگی افراد باشد.

نهضت جوانان در شبکه‌های اجتماعی:

keyboard_arrow_up