انجمن حمایت از بیماران خاص که با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کند

کمک‌های مردمی، پشتوانه‌ای محکم برای حفظ و استمرار فعالیت‌های موسسات و انجمن‌های حمایت از بیماران و اقشار خاص است که نقش مهمی در ترویج و گسترش این فعالیت‌ها دارد.

ایرج راوندی، مسئول انجمن ام‌اس شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی است‌. وی در گفت‌وگو با نهضت اجتماعی جوانان اظهار کرد:شروع فعالیت‌های ما در ابتدا از مسجد شیخ‌تاج شروع شد و با کمک‌های مردم اقدام به تشکیل پرونده کردیم و افراد نیازمند و بیمار را شناسایی کردیم. در ادامه فعالیت‌های خود و در سال ۱۳۹۹، مرکز حمایت از بیماران خاص را به کمک خیرین احداث کردیم.

وی افزود: خدماتی که در این موسسه انجام می‌شود، به صورت رایگان و با کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد و تمام پرونده‌ها محرمانه هستند و اطلاعاتی از بیماران به بیرون انتقال نمی‌یابد.

تمام خدمات انجمن بیماران خاص، به صورت رایگان و با کمک‌های مردمی انجام می‌شود

راوندی عنوان کرد: حمایت‌های دارویی و درمانی و معرفی به اماکن با توجه به افزایش قیمت‌های دارویی و افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم، منجر شد تا در سالیان اخیر، خیرین بسیاری پای کار بیایند و در شهرستان مراغه در کار‌های خیر پیش قدم باشند.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه تا به امروز با لطف مردم پابرجا مانده و کمک‌هایی که توسط مردم در مراسمات و مناسبت‌های خاص جمع‌آوری میشود، در راستای فعالیت‌های انجمن، هزینه می‌شود.

مسئول انجمن حمایت از بیماران خاص مراغه بیان کرد: خدمات درمانی و امور مربوط به بیمه‌ در انجمن برای افراد پذیرش شده انجام می‌شود؛ لذا ما با مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و مراکز عکس‌برداری ام آر آی قرارداد داریم که خدمات آنها به صورت رایگان در اختیار انجمن قرار می‌گیرد و علاوه بر آن، بخش‌های خصوصی بسیاری با حمایت‌های مردمی و دولتی به بیماران ام‌ اس کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: طی سالیان اخیر، خیرین بسیاری بودند که کپسول های اکسیژن برای بیماران خاص به انجمن اهدا کردند؛ همچنین تامین واکر برای بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند و زمین‌گیر هستند، از دیگر کمک‌های مردمی خیرین در این انجمن می‌باشد.

وی گفت: نیازمندانی هستند که بچه‌های کوچکی دارند که نیاز به لوازمی مثل کیف و کفش دارند و این اقلام توسط خیرین تهیه می‌شود یا از طریق خیرین برای بیمارانی که دچار محرومیت‌ هستند، وسایل ابتدایی زندگی مانند ماشین لباسشویی، تهیه و خریداری می‌شود.

هدف اصلی از فعالیت‌های موسسه، کاستن آلام و بیماری‌های مردم است

آقای باستانی، دیگر عضو انجمن ام‌اس شهرستان مراغه است. وی در گفت‌وگو با نهضت اجتماعی جوانان عنوان کرد: هرکسی از در این موسسه وارد می‌شود، بدون اینکه نامش را بپرسیم، تا جایی که عهده‌مند هستیم و از دست‌مان بر بیاید، برای حل مشکلات او تلاش می‌کنیم.

وی افزود: این مکان در ابتدا به نام مرکز انجمن حمایت‌ از بیماران کلیوی تاسیس شده بود و هزار و ۲۰۴ پرونده برای بیماران کلیوی وجود داشت؛ از این رو با همت دوستان، انجمن حمایت از بیماران ام اس نیز در زمره فعالیت‌های ما قرار گرفت.

وی عنوان کرد: هدف اصلی از فعالیت‌های ما، کاستن آلام و بیماری مردم است و همواره آرزو داریم تا هیچ انسانی محتاج دیگری نشود؛ چون ساختار شخصیتی و خانوادگی و احساسات انسان‌ها در طول مدت زمان وابستگی‌ها فرو می‌ریزد.

نهضت جوانان در شبکه‌های اجتماعی:

keyboard_arrow_up